Verkoopsvoorwaarden
- De goederen/diensten worden geleverd zoals omschreven op de factuur of in de bestelbon. De koper dient de geleverde goederen/diensten onmiddellijk na te zien. Eventuele klachten moeten uiterlijk binnen de 5 werkdagen na ontvangst worden overgemaakt. Verborgen gebreken dienen uiterlijk binnen de 5 werkdagen na de ontdekking gemeld te worden.
- Eventuele vertraging in de levering kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- De levering gebeurt bij de verkoper, behoudens andersluidende schriftelijke afspraak. De goederen worden vervoerd op kosten en op risico van de koper, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
- Annulering van de bestelling is slechts mogelijk indien zij schriftelijk door de koper wordt gevraagd, uiterlijk binnen de 3 werkdagen na de bestelling en voor zover zij schriftelijk door ons wordt be-vestigd. In geval van annulatie is de klant een forfaitaire vergoeding verschuldigd van 10 % van de totale waarde van de bestelling, onverminderd bewijs van hogere schade door de verkoper.
- Onze leveringen zijn ten laatste betaalbaar de 30e dag na factuurdatum. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur op de vervaldag wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling het factuurbedrag verhoogd met 12 % intrest per jaar en een schadebeding van 10% met een minimum van 50€, en worden eventuele andere openstaande facturen onmiddellijk opeisbaar.
- De geleverde koopwaar blijft onze eigendom zolang de volledige prijs (hoofdsom, kosten en interesten) niet betaald is. De verkrijger draagt de risico’s vanaf de levering.
- Wanneer de koper de contractuele verplichtingen niet nakomt, houden wij ons het recht voor om, na ingebrekestelling, hetzij onze verplichtingen op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg wordt gegeven binnen de 8 werkdagen, onverminderd het recht op schadevergoeding en terugvordering van de goederen.
- Onze overeenkomsten worden steeds aangegaan onder ontbindende voorwaarde van faillissement van de klant. Ingeval van kennelijk onvermogen of overmacht, behouden wij ons het recht voor de overeenkomst eenzijdig en zonder nood aan voorafgaande ingebrekestelling te ontbinden.
- Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht. Eventuele geschillen worden uitsluitend voor de rechtbanken van de verkoper gebracht.
- Allergenen? Wat zijn mijn verplichtingen?
- Conformiteitsverklaring: Wat moet ik ermee?
- Geeft de webshop mijn juiste prijs weer?
- Hoe en wanneer kan ik betalen?
- Hoe krijg ik mijn factuur?
- Hoe plaats ik een bestelling via de webshop?
- Hoe zit mijn account in elkaar?
- Hoelang op voorhand moet ik bestellen?
- Ik ben nog geen klant bij De Maere. Hoe kan ik me aanmelden?
- Ik vind een artikel niet dat ik al aangekocht heb?
- Ik wil een nieuw artikel toevoegen maar kan het niet vinden?
- Is er een minimumbedrag voor een levering?
- Kan ik als particulier kopen bij De Maere?
- Kan ik mijn bestelling aanpassen?
- Klachten?
- Leveren jullie ook in het weekend?
- Retour na levering?
- Retour tijdens levering?
- Wachtwoord vergeten?
- Wanneer wordt er geleverd?
- Wat is het verschil tussen mijn bestellijst en mijn favorieten?
- Wat is mijn gebruikersnaam?
- Wat zijn de leveringsvoorwaarden?
- Welke service geeft de chauffeur?